Motul 8100 Eco-Clean C2 0W-30, 5L
Motul 8100 Eco-Clean C2 0W-30
KÄYTTÖTYYPPI
Korkean suorituskyvyn omaava 100 % synteettinen polttoainetaloudellinen moottoriöljy, joka on erityisesti suunniteltu OEM-valmistajille, jotka vaativat matalan kitkan, alhaisen HTHS- (≥ 2,9 mPa.s) viskositeetin ja "Mid SAPS" -öljyä, jossa on vähennetty sulfaattituhkan (≤ 0,8 %), fosforin (≤ 0,09 %) ja rikin (≤ 0,3 %) pitoisuuksia. Soveltuu uusimman sukupolven
Bensiini- ja dieselmoottoreihin, jotka ovat EURO 4, EURO 5 ja EURO 6 -päästövaatimusten mukaisia ja jotka vaativat "Fuel Economy" -voiteluaineen:
ACEA C2 -standardi. Yhteensopiva katalysaattoreiden ja dieselhiukkassuodattimien (DPF) kanssa.
SUORITUSKYKY
STANDARDIT ACEA C2
API SUORITUSKYKY SN
TEKNISET TIEDOT
CHRYSLER MS-13340; CHRYSLER MS-90047;
FIAT 9.55535-DS1; FIAT 9.55535-GS1;
FORD WSS-M2C950-A; JAGUAR STJLR 03.5007;
LAND ROVER STJLR 03.5007
SUOSITUKSET HONDA - TOYOTA - SUBARU - SUZUKI
100 % synteettinen polttoainetaloudellinen moottorivoiteluaine, joka on erityisesti kehitetty varmistamaan optimaalinen voitelu FORDin uusimman sukupolven Duratorq 1.5L, 1.6L ja 2.0L dieselmoottoreissa, jotka vaativat FORD 950 A -eritelmän.
FIAT 9.55535-GS1- ja FIAT 9.55535-DS1-spesifikaatioiden mukaan moottoriöljyssä on yhdistettävä sekä ACEA C2- että SAE 0W-30 -suorituskyky, jotta se voitelee täydellisesti Fiat-konsernin (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia) uusimman sukupolven bensiini- (FIAT 9.55535-GS-1) ja dieselmoottorit (FIAT 9.55535-DS-1).
HONDAn, TOYOTAn, SUBARUn ja SUZUKIn suositusten mukaan moottoriöljyssä on yhdistettävä sekä ACEA C2- että 0W-30-ominaisuudet, jotta voidaan taata suurin mahdollinen polttoainetaloudellisuus ja kestävyys useimmissa niiden vuodesta 2006 lähtien valmistetuissa uusimman sukupolven bensiini- ja dieselmoottoreissa.
Esimerkkejä MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 -öljyn mahdollisesta käytöstä näille OEM-valmistajille: HONDA 2.2L CDTI ja iDTEC ; TOYOTA 2.0L ja 2.2L D4D ; SUBARU 2.0L D ; ja SUZUKI SX-4 S-Cross 1.6L DDIS.
EURO 4, EURO 5 ja EURO 6 -päästövaatimusten mukaiset moottorit on varustettu herkillä pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmillä. Rikki ja fosfori estävät katalysaattoreiden toimintaa, mikä johtaa tehottomaan pakokaasujen käsittelyyn, ja rikkipitoinen tuhka tukkii hiukkassuodattimet, mikä lyhentää regenerointisykliä, nopeuttaa öljyn vanhenemista, lisää polttoaineen kulutusta ja heikentää moottorin tehoa.
ACEA C2 -standardi edellyttää voiteluaineelta huomattavaa polttoainetaloudellisuutta ja vähäpäästöisyyttä tehokkaissa moottoreissa: MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 -öljyjen synteettiset peruskannat ja erityiset SAPS-tasot tuottavat erinomaisen öljykalvon kestävyyden, vähentävät kitkaa moottorissa ja tarjoavat yhteensopivuuden jälkikäsittelylaitteiden kanssa. MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 tuo mukanaan korkeat voiteluominaisuudet, kuten kulumissuojan ja korkeiden lämpötilojen kestävyyden, jotta öljyä voidaan hallita paremmin.
kulutusta.
Viskositeettiluokka SAE 0W-30 minimoi öljyn hydrodynaamisen kitkan, mikä mahdollistaa polttoainetaloudellisuuden erityisesti silloin, kun öljy on kylmää. Parantaa öljyn virtausta käynnistyksen yhteydessä, nopeuttaa öljynpaineen muodostumista, nopeuttaa kierroslukujen nousua ja nopeuttaa käyttölämpötilan saavuttamista.
Ympäristöystävällinen, tämäntyyppinen öljy mahdollistaa polttoaineenkulutuksen vähentämisen ja minimoi siten kasvihuonekaasupäästöt (CO2).
SUOSITUKSET
Tyhjennysväli: valmistajan suositusten mukaan ja viritä omaan käyttöön.
Ei saa sekoittaa voiteluaineiden kanssa, jotka eivät ole ACEA C2 -vaatimusten mukaisia.
Ennen käyttöä tutustu aina ajoneuvon omistajan käsikirjaan tai käsikirjaan.
OMINAISUUDET
Viskositeettiluokka SAE J 300 0W-30.
Tiheys 20 °C:ssa (68 °F) ASTM D1298 0,839.
Viskositeetti 40 °C:ssa (104 °F) ASTM D445 49,3 mm²/s.
Viskositeetti 100 °C:ssa (212 °F) ASTM D445 9,6 mm²/s.
HTHS:n viskositeetti 150 °C:ssa (302 °F) ASTM D4741 2,9 mPa.s
Viskositeetti-indeksi ASTM D2270 183
Jähmepiste ASTM D97 -45°C / -49°F
Leimahduspiste ASTM D92 226°C / 439°F
Sulfaattituhka ASTM D874 0,78 painoprosenttia
TBN ASTM D2896 7,4 mg KOH/g